Krissz.hu- Kézműves szoftverfejlesztés -

Traffic - nevezésem a js13kGames versenyre

Nem tudom már milyen forrásból, de sajnos értesültem a js13kGames idei kiírásáról. Nem akartam én beszállni a versenybe, próbáltam kitörölni a fejemből az egészet. Aztán amikor már azért nem tudtam aludni, mert azon pörgött az agyam, hogy milyen játékkal lehetne nevezni, akkor már tudtam, hamarosan megint jönnek a hajnali 2-ig tartó byte vadászatok.

Az eredeti játék Commodore 64-enTöbb ötletem is volt, de egy véletlen egybeesés kapcsán teljesen egyértelművé vált, hogy milyen játékot készítsek. Múltkor írtam róla, hogy megtaláltam az ovis rajzaimat, amik többnyire forgalmi szituációkat ábrázoltak. Adta magát a dolog, hogy egy régi C64-ről ismert játék, a Traffic (lásd kép) alapján készítsek valamit. Kis, kompakt játék, egyszerűsége miatt a mobil eszközök érintő kijelzőin is remekül kezelhető. Egyszóval, épp egy ilyen versenyre való.

ÚtkereszteződésAz eredeti játékot mindössze annyiban vettem alapul, hogy jelzőlámpákat kell kapcsolgatni a kereszteződésekben. A szabályok és a pontozás nem is tudom hogy van az eredetiben, mert nem sokat játszottam vele. Azt hiszem, ha elég ideig "kibírtam" egy városban, akkor adta be a következőt. Ezzel szemben, az én verziómban alapból van 6 választható város, és akkor ér véget a játék, amikor az autósoknál teljesen betelik a pohár. Másodpercenként jár egy pont, illetve akkor is, ha egy autós elhagyja a várost. Ekkor plusz 0-3 pontot lehet kapni annak függvényében, hogy mennyire volt ideges a városban tartózkodás ideje alatt.

Az autósok logikája szerintem elég jól sikerült. Betartják a követési távolságot, a kereszteződésekben a KRESZ szerint elsőbbséget adnak. Nem indulnak el még zöld lámpánál sem akkor, ha benn kellene maradniuk a kereszteződés közepében. Még a budapesti pályán sem, bár tudom, ez így nem életszerű. :) Gondoltam rá amúgy, hogy easter eggként berakok egy nagyobb idegességi szorzót fővárosunkra, de végül nem gonoszkodtam.

Sűrű forgalomOkosan kell kapcsolgatni a lámpákat, nem szabad, hogy egy kereszteződésben azért ne tudjon az egyik irány se haladni, mert egy rákövetkező kereszteződés be van állva. Ekkor alakulhatnak ki lehetetlen helyzetek, amik a játék idejekorán eljövő végéhez vezetnek. A nehézséget a krissz.hu hivatalos béta-tesztelő alosztálya (anyukám és bátyám) tapasztalatai alapján állítottam be. Amikor láttam, hogy anyám is órákig tudna vele egy pályán játszani, akkor tudtam, nehezítenem kell rajta. :) A nehezítés a forgalom idővel előrehaladó sűrítésében jelentkezik, így egyre növekedik a dugó esélye és a frusztráció mértéke.

A játék képi világa egy 13k demóhoz képest szerintem tetszetős, harmonikus. A várostervezés során sokszor estem át a ló túloldalára. Vagy az épületeket, vagy a fákat vittem túlzásba, de ismét bebizonyosodott, hogy a több az nem jobb. Felborult a városkép. Több minden volt ugyan a képen, de már nem volt jó ránézni. Órákat lehet az összkép balanszba hozásával elszöszmötölni, és mint tudjuk, az első benyomást a képi világ szolgáltatja. Ezen blogbejegyzés képeit a játékba épített screenshot gombbal lőttem, ami egy hasznos funkció, főleg ha el akarunk küldeni egymásnak egy játékállást.

Éjszakai fényekÉs ha már lámpa kapcsolgatás... Azt vettem észre, hogy csomó projektemben él a világos/sötét megjelenés változtathatósága. Ez azért van, mert este amikor fejlesztek, engem határozottan zavar a rikító monitor. Ekkor minden alkalmazás színtémáját átváltom valami sötétre. Innen jött az ötlet, hogy legyen nappali/éjszakai mód a játékban. Egyrészről hasznos, de ami még fontosabb, jelen esetben nagyon látványos is! Éjszaka világítanak az autók fényszórói, és a jelzőlámpák fényei is sokkal erőteljesebbek.

A játék logikájának megírása után azt vettem észre, hogy még tengernyi helyem maradt. Azért a 13k az jóval több, mint a múltkori 1k. Így került bele pluszba három város, pár extra grafikai elem, a fák, a víz fodrozódás animáció, sőt, hangok is. A hangrendszer a jsfxr-en alapul, könnyen lehet hozzá generálni hangokat. A baj csak az, hogy ebbe a játékba nem igazán illenek. Hisz az egész csak egy nagy autózúgás vagy dudálás káosz lenne. Így beértem a pusztán funkcionális visszajelző csipogásokkal.

A játékot ki tudjátok próbálni a verseny oldalán: https://js13kgames.com/entries/traffic

Bogarásszátok át a többi nevezést is, vannak nagyon ötletesek! És ezúton buzdítanék mindenkit, hogy készítsetek Ti is demókat! Nagyon jó móka, és sokat lehet belőle tanulni!

UPDATE: Lezajlott az eredményhirdetés, a desktop kategóriában az előkelő 5. helyen végeztem (a 70-ből), a mobil kategóriában pedig megcsíptem az ezüstöt (27-ből). Eredménylista itt!

Ha tetszenek a munkáim, és szeretnél támogatni, nyomj rá a gombra, és hívj meg egy kávéra!

Buy me a coffee!

< Kezdőlap